
Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.

Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Współpraca z rodzicami dziecka z deficytami poznawczymi
Opis
Webinarium
Temat stanowi kontynuację wątku dotyczącego rozpoznawania i pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną i deficytami poznawczymi. Mianem deficytów poznawczych należy określić te zaburzenia, które utrudniają dziecku odbiór, przechowanie i przetwarzanie informacji płynących ze świata, pozwalających świat zrozumieć i dobrze w nim funkcjonować. Dotyczą one takich funkcji poznawczych jak: percepcja, pamięć, uwaga, myślenie. Efektywna praca z dzieckiem z deficytami poznawczymi jest możliwa wyłącznie wtedy, gdy mamy odpowiednie rozpoznanie problemu. Konieczna jest jednak współpraca rodziców. To rodzice jako pierwsi (choć nie zawsze są tego świadomi) odkrywają trudności swoich dzieci, to oni decydując się na otwartość przychodzą po pomoc. To oni będą pracowali pod kierunkiem specjalistów w domu. Do częstych należą jednak sytuacje gdy rodzic nie dostrzega lub wypiera problem nakładających się na niepełnosprawność deficytów poznawczych. Jak podjąć temat rozpoznanych trudności poznawczych z rodzicami
uczniów? Jak rozmawiać o ponownej diagnozie? Czego unikać? Temat webinarium jest bardzo ważny dla pedagogów, psychologów, wychowawców, nauczycieli i terapeutów którzy pracując z dzieckiem z niepełnosprawnością, a szczególnie z dzieckiem z afazją czy autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera widzą nakładające się deficyty poznawcze i chcą pomóc dziecku i jego rodzicom.
Współpraca z rodzicami dziecka z deficytami poznawczymi
CELE:
Cel teoretyczny – dostarczenie wiedzy na temat procesów poznawczych istotnych dla funkcjonowania dziecka oraz mechanizmów radzenia sobie z sytuacją trudną przez rodziców.
Cel poznawczy – przedstawienie założeń teoretycznych na przykładzie studium indywidualnego przypadku (przypadki pracy diagnostyczno - terapeutycznej).
Cel praktyczny – wypracowanie wskazówek do pracy z rodzicami dzieci z deficytami poznawczymi.
Adresaci
- pedagodzy,
- psycholodzy,
- nauczyciele,
- terapeuci pedagogiczni,
- rodzice dzieci,
Prowadzący
Małgorzata Lis
dr nauk hum w zakresie pedagogiki, psycholog, oligofrenopedagog, trener. Pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi oraz psychologa w Publicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sandomierzu. W obszarze wsparcia nauczycieli pracuje ponad 10 lat.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)

- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?