
Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.

Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Część II-Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci ze spektrum autyzmu-warsztaty
Opis
Webinarium
Webinar poświęcony zostanie zagadnieniom praktycznym. Zaprezentowana zostanie systematyka pojęć, która pozwoli Państwu na spojrzenie na procesy integracji sensorycznej w perspektywie spektrum autyzmu. Przybliżone zostaną podstawowe informacje dotyczące Metoda Integracji Sensorycznej wg. Jean Ayres oraz przeprowadzona „dyskusja” w zakresie jej skuteczności w przypadku tej grupy pacjentów. Omówione zostanie funkcjonowanie dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu w perspektywie występowania zaburzeń integracji sensorycznych na przykładach praktycznych. Po krótce przedstawione zostaną metody pracy i dostosowania pozwalające na ułatwienie dziecku czy nastolatkowi ze spektrum autyzmu funkcjonowanie w „środowisku życia pełnym doznań sensorycznych”.
Cel
Teoretyczne:
- Prezentacja systematyki dotyczącej pojęć takich jak: „nadwrażliwość sensoryczna”, „unikanie sensoryczne”, „poszukiwanie sensoryczne” czy „niski poziom rejestracji” w odniesieniu do funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu.
- Prezentacja podstawowych informacji dotyczących Metody Integracji Sensorycznej wg. Jean Ayres.
Poznawcze:
- Zaprezentowanie implikacji behawioralnych zaburzeń SI w przypadku dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu – przykłady praktyczne.
- Przedstawienie wpływu zaburzeń integracji sensorycznych na funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu w perspektywie środowiska bliższego i dalszego – przykłady praktyczne.
Utylitarne:
- Metody pracy i dostosowania wdrażane u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu w przypadku występowania zaburzeń integracji sensorycznej.
Adresaci
- Nauczyciele,
- Pedagodzy,
- Fizjoterapeuci,
- Rodzice dzieci,
- Opiekunowie.
Prowadzący
dr n. o zdr. Justyna Podgórska-Bednarz
Doświadczenie zawodowe:
Adiunkt (badawczo-dydaktyczny) - Katedra Fizjoterapii, Insytut Nauk o Zdrowiu, Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego;
Fizjoterapeuta/Terapeuta Integracji Sensorycznej/Terapeuta Ręki - Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością Psychouchową, Rzeszów;
Współpraca z wieloma ośrodkami w zakresie diagnostyczno-terapeutycznym jak i dydaktycznym. Posiada 10-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej jak i dydaktycznej.
Wykształcenie/ważniejsze kursy i szkolenia:
Fizjoterapeuta, Specjalista Zdrowia Publicznego z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowotnej, Oligofrenopedagog, Terapeutka Integracji Sensorycznej, Instruktorka Masażu Shantali, Terapeutka Ręki, Trenerka Umiejętności Społecznych. Uczestniczka wielu innych szkoleń i kursów pozwalających na kompleksowy dobór metod terapeutycznych do potrzeb dziecka.
Zainteresowanie zawodowe:
ADHD, spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektulna, nadwaga i otyłość w populacji rozwojowej, zaburzenia integracji sensorycznej, rozwojowe zaburzenia koordynacji.
Inne:
Autorka i współautorka wielu publikacji oraz doniesień prezentowanych w czasie krajowych oraz zagranicznych konferencji. Członek European Childhood Obesity Group, Podkarpackiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego, Podkarpackiego Odziału Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)

- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?