Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.
Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Zakłócenia w mowie i komunikacji u dziecka z ASD
Opis
Webinarium
Tematem webinarium będzie przybliżenie Państwu problematyki związanej z różnorodnością form, w jakich przejawiają się opóźnienia i zaburzenia mowy i komunikacji u osób z ASD. Jest to o tyle ważne, że problem nieprawidłowości (jak wielu terapeutów uważa) nie sprowadza się tylko do braku mowy werbalnej, echolalii czy niechęci do dialogu u osób werbalnych. Podczas spotkania przedstawię szeroką charakterystykę zagadnienia odnosząc się do podziału nieprawidłowości na deficyty ilościowe, jakościowe, w pragmatycznym użyciu języka oraz w komunikacji niewerbalnej. Będę je także popierać cytatami osób będących w spektrum autyzmu charakteryzujących dane zagadnienie (ukazujące ich punkt widzenia) oraz przykładami z własnej praktyki terapeutycznej (w tym nagraniami audio), aby lepiej zwizualizować poszczególne nieprawidłowości. Na podstawie tej analizy wskażę również zagadnienia, nad którymi logopedzi, terapeuci powinni pracować dążąc do rozwoju mowy i komunikacji u osób ze spektrum autyzmu. Świadomość różnorodności zjawisk językowych występujących w ASD jest niezwykle istotna dla osób na co dzień pracujących z osobami ze spektrum autyzmu, gdyż uświadamia im nad czym pracować i w jaki sposób, aby ich oddziaływania terapeutyczne przynosiły wymierny efekt dla samego pacjenta i jego rodziny.
Cel
Zapoznanie uczestników z heterogenicznością form, w jakich przejawiają się opóźnienia i zaburzenia mowy i komunikacji u osób ze spektrum autyzmu.
Uczestnik szkolenia:
- dowie się czym jest ASD
- zdobędzie wiedzę jakie przybierają formy nieprawidłowości językowe występujące u osób z ASD, w tym:
- deficyt ilościowe
- deficyty jakościowe
- deficyty w pragmatycznym użyciu języka
- deficytu w komunikacji niewerbalnej
- zdobędzie wiedzę nad jakimi aspektami języka pracować mając pod opieką pacjenta z ASD
Adresaci
- logopedzi,
- terapeuci,
- nauczyciele,
- pedagodzy,
- rodzice/opiekunowie dzieci,
- osoby zainteresowane.
Prowadzący
mgr Katarzyna Tokarz
Neurologopeda, pedagog. Pracuje w Poradni Autyzmu Dzieci w Rzeszowie. Diagnosta i terapeuta, od ponad 13 lat prowadząca terapię i diagnozy osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Wykładowca w Podkarpackim Centrum Usług Dydaktycznych. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach dotyczących problematyki ASD.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?