Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.
Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Wspieram, doceniam, wskazuję drogę – trudna sztuka oceniania
Opis
Webinarium
Świadomość bycia recenzowanym, strach i niepokój przed krytyczną oceną towarzyszy uczniowi na każdej właściwie lekcji. Uczniowie często boją się szkoły, uczniowie nie lubią szkoły, bo przykro to przyznać, ale oceny w polskiej szkole zwykły odgrywać negatywne role. Nikt w taki sposób nie chce być oceniany (nauczyciel też). W związku z tym, że jednym z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024 jest „Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego” rozgorzała ogólnopolska dyskusja o ocenianiu. Zauważa się, że w wielu szkołach ocenianie nie spełnia swojej funkcji, a wręcz blokuje proces uczenia się ucznia. Dlatego warto rozmawiać o ocenianiu. Warto zastanowić się nad „filozofią oceniania” w naszej szkole. Czy ocenianie wspiera ucznia w procesie uczenia się i sprawia, że uczenie się jest skuteczne? A może wręcz przeciwnie?
Wspieram, doceniam, wskazuję drogę – dobre praktyki w zakresie oceniania pracy ucznia
CELE:
- Osadzenie praktyki oceniania w prawie i teorii oceniania.
- Przypomnienie definicji oceniania.
- Wskazanie celów oceniania i funkcji oceny.
- Określenie, w jaki sposób zbudowane jest wymaganie edukacyjne.
- Wskazanie zależności między skalą ocen a podstawą programową (problem oceny celującej).
- Podkreślenie, co jest ważne w formułowaniu warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych.
- Przytoczenie argumentów przeciwko średniej arytmetycznej i średniej ważonej oraz ocenie punktowej zachowania.
- Podkreślenie autonomii wychowawcy w ustalaniu oceny zachowania.
- Przypomnienie co jest ważne podczas ustalania ocen z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki.
- Wskazanie nieuprawnionych praktyk w ocenianiu.
Adresaci
-
nauczyciele,
-
dyrektorzy szkół,
-
rodzice,
-
przedstawiciele organów prowadzących szkoły
Prowadzący
mgr Małgorzata Nowińska-Zgurska
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie, nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej i informatyki z 36-letnim stażem pracy, terapeuta pedagogiczny, były doradca metodyczny, recenzent programów edukacyjnych, założycielka Klubu Nauczycieli Nowatorów, autorka licznych innowacji pedagogicznych. Od 2005 r. pracownik nadzoru pedagogicznego, edukator kierowniczej kadry oświatowej. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli oraz wyższymi uczelniami, prowadząc zajęcia na kierunkach pedagogicznych. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów szkół, rad pedagogicznych, jednostek samorządu terytorialnego. Przewodniczy komisjom kwalifikacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Uczestniczy w pracach komisji egzaminacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego jako przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Jest konsultantem Ministra Edukacji Narodowej ds. awansu zawodowego i oceny pracy nauczycieli oraz członkiem Zespołu Pedeutologii przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?