
Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.

Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
TERAPIA BEHAWIORALNA – KURS 3 MODUŁOWY





Opis
Kurs organizują Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych przy współpracy PSTB - Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej
Prowadzący: dr Nela Grzegorczyk - Dłuciak, mgr Ewa Kuliga
3 stopnie: 1300 zł
Terminy spotkań:
- 17.09.2022 - 9.00-19.00 - mgr Ewa Kuliga
- 18.09.2022 - 8.00-16.00 - mgr Ewa Kuliga
- 24.09.2022 - 9.00-19.00 - dr Nela Grzegorczyk – Dłuciak
- 25.09.2022 - 8.00-16.00 - dr Nela Grzegorczyk – Dłuciak
PROGRAM:
1 spotkanie:
1. Behawioryzm z perspektywy historycznej;
2. Czym jest Stosowana Analiza Zachowania i jakie jest jej miejsce we współczesnej nauce?
3. Obszary zastosowania Stosowanej Analizy Zachowania;
4. Teoria uczenia w praktyce;
2 spotkanie:
1. Cele i zasady SAZ;
2. Podstawy SAZ w terapii, czyli kształtowanie motywacji;
3. Czego i jak uczyć?
- diagnoza funkcjonalna
- tworzenie programu terapeutycznego
- techniki nauczania
- dokumentowanie przebiegu procesu uczenia;
3 spotkanie:
1. Czego i jak uczyć- kontynuacja
- tworzenie programu terapeutycznego
- techniki nauczania
- dokumentowanie przebiegu procesu uczenia;
2. Kształtowanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w środowisku rówieśniczym.
3. Behawioralne rozumienie trudnych zachowań;
4. Pro- i reaktywne sposoby radzenia z trudnymi zachowaniami w oparciu o hierarchię Foxx'a;
Prowadzący
dr Nela Grzegorczyk-Dłuciak jest doktorem nauk humanistycznych, pedagogiem specjalnym wieloprofilowego usprawniania osób z uszkodzeniami mózgu, terapeutą i superwizorem behawioralnym PLTB, nr lic 64/T/2011.
Jest współzałożycielką i prezesem (od początku istnienia do dnia dzisiejszego) Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej.
Aktualnie: superwizor (a w latach 2014-2019 dyrektor) Niepublicznej Szkoły Przysposabiającej do Pracy UMIEM w Krakowie, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej. Wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Poznaniu i Katowicach i innych. Współautor koncepcji systemu Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego, a także członek kapituły wszystkich kadencji PLTB, wykładowca i superwizor.
Od 2002 roku prowadzi szkolenia z zakresu stosowanej analizy zachowania i terapii dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Współautor systemu SYSABA- czyli systemu wsparcia dla ośrodków terapii behawioralnej w zakresie prowadzenia dokumentacji, a równocześnie przełomowego narzędzia badawczego.
O SOBIE: w swojej pracy przede wszystkim specjalizuję się w dwóch skrajnościach: osobach z wieloraką lub sprzężoną niepełnosprawnością (w tym z głeboką i znaczną niepełnosprawnością intelektualną) oraz w pracy z osobami z zaburzeniami zachowania (przy normie intelektualnej). Chętnie podejmuje się wyzwań odbiegających od najpopularniejszych wdrożenń terapii behawioralnej: praca z więźniami, praca w szkołach, praca w ośrodkach socjoterapeutycznych, OREW-ach, praca ze zwierzętami, etc.
mgr Ewa Kuliga- mgr psychologii, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta i superwizor behawioralny, dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej UMIEM prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej. Od 2006 roku wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej. Od 2002 roku prowadzi kursy i szkolenia z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania i zaburzeń rozwojowych w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego.
Kierownik Ambulatorium Terapii Behawioralnej PSTB oraz Zespołu Interwencji Kryzysowej PSTB, członek Stowarzyszenia PERSONA na Rzecz Promocji i Ochrony Zdrowia Psychicznego, psycholog w Ośrodku Wspierania Rodziny i Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Raciborzu.
Członek Kapituły PLTB, współautor projektu SYSABA- Systemu wsparcia ośrodków behawioralnych pracujących z osobami dotkniętymi zaburzeniami rozwojowymi.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie wystawiane przez PSTB zgodnie wg. wzoru MEN