
Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.

Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Jak pomóc uczniom uczyć się na błędach i radzić sobie z porażką?
Opis
Webinarium
Błąd jest naturalnym elementem uczenia się, jednak często prowadzi u ucznia do obniżenia poczucia własnej wartości, złości, frustracji i niechęci zarówno do dalszego działania, jak i osoby wykrywającej błąd. W takiej roli bardzo często jest nauczyciel i terapeuta. W praktyce szkolnej coraz częściej zauważamy u uczniów słabą umiejętność radzenia sobie z porażką. Mają trudność z jej akceptacją, a jest to podstawowy warunek do tego by, wyciągnąć wnioski na przyszłość i nauczyć się na niej. W zamian za to często zdarza się zniechęcenie, szukanie winy w innych, obniżanie własnej wartości lub coraz mocniejsza rywalizacja z rówieśnikami, w tym nie przestrzeganie zasad fair play.
Nauczyciel/ dorosły jako osoba towarzysząca w wykrywaniu błędów, swoją reakcją może nieświadomie wzmacniać takie zachowania ucznia, lub odwrotnie powodować, że gdy uczeń popełnia błąd, jest gotowy go uznać, zaakceptować i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Dzięki temu dziecko wzrasta emocjonalnie oraz w ramach danych kompetencji.
W czasie webinaru będziemy rozmawiać o tym, jak reagować na błąd, by uczeń był gotowy go zaakceptować i uczyć się na nim. Także jakie działania ze strony dorosłych zwiększają niechęć u dzieci do przyznania się do porażki i wyciągnięcia z niej wniosków, wzmacniają bunt i chęć ukrycia błędów. Są to strategie, które można wykorzystać w bieżącej pracy z uczniem, zarówno dydaktycznej, terapeutycznej jak i opiekuńczej.
Cele
Teoretyczne: Zapoznanie z rolą błędu w procesie uczenia się oraz psychologicznymi warunkami uczenia się na błędach.
Poznawcze: Przedstawienie teoretycznych sposobów reagowania na błąd, z wykorzystaniem przykładów z praktyki szkolnej.
Utylitarne (praktyczne): Zaprezentowanie sposobów działania i komunikowania, które wzmacniają akceptację błędu, wgląd w siebie i proces uczenia się.
Adresaci
-
Nauczyciele,
-
pedagodzy,
-
terapeuci
Prowadzący
mgr Dorota Depa
Jestem pedagogiem szkolnym, logopedą, oligofrenopedagogiem, wicedyrektorem. Od 21 lat pracuję w edukacji na szczeblach od przedszkola do szkoły średniej. Od 5 lat prowadzę szkolenia z zakresu kierowania zespołem oraz budowania przywództwa osobistego. Pasjonuje mnie rozwijanie potencjału osoby oraz zależność między podmiotowym podejściem, budowaniem motywacji wewnętrznej, a efektywnością pracy ucznia i jego współpracy z dorosłymi.
W ostatnim czasie moje zawodowe zainteresowania koncentrują się wokół Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)

- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?