
Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.

Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
“Myślenie pytaniami” czyli jak ułatwić sobie komunikację z uczniem i rodzicem
Opis
Webinarium
Myślenie pytaniami to system narzędzi, które prowadzą do osiągania lepszych rezultatów w komunikacji z innymi, poprzez świadome stawianie pytań. Dobrze postawione pytanie warunkuje zdobycie właściwej odpowiedzi, pobudza rozmówcę do kreatywności i rozbudza motywację wewnętrzną. W codziennej pracy często towarzyszy nam pośpiech, dlatego skupiamy się na korzystaniu ze znajomych rozwiązań, gotowych odpowiedzi i podsuwamy innym - rodzicom, uczniom, współpracownikom i sobie samym. Niestety, często nie trafiamy w potrzeby i oczekiwania rozmówcy, stąd pojawia zniechęcenie, opór w kontakcie, a nawet konflikt. Dzięki zastosowaniu odpowiednich pytań, możemy poprowadzić rozmowę i działanie w korzystnym, dla obu stron, kierunku. Są pytania, które pomagają poczuć się rozmówcy dobrze oraz mobilizują do szukania rozwiązań. Z kolei samodzielne znalezienie rozwiązania daje większą satysfakcję i chęć jego realizacji. W sytuacjach konfliktowych komunikacja oparta na właściwych pytaniach pozwala dojść do wyniku zadowalającego obie strony, na zasadzie “win-win”. Dlatego „myślenie pytaniami” wspomaga budowanie współpracy, pozwala zaoszczędzić czas i emocje.
Uczestnicy webinaru zostaną zapoznani z ideą “myślenia pytaniami”, dowiedzą się jakie
pytania zwiększają efektywność komunikacji i chęć do współpracy, a jakie utrudniają. Otrzymają praktyczne narzędzie do rozwijania umiejętności posługiwania się pytaniami ułatwiającymi komunikację.
Cele
1. Zapoznanie z rolą pytań w procesie komunikacji.
2. Zapoznanie z ideą “myślenia pytaniami”
3. Przedstawienie zależności efektywności rozmowy od jakości stosowanych pytań na
przykładach rozmów uczniami i rodzicami..
4. Zwiększenia świadomej komunikacji skierowanej na budowanie motywacji
wewnętrznej drugiej osoby.
5. Zapoznanie z narzędziem do rozwijania umiejętności posługiwania się pytaniami
ułatwiającymi komunikację.
Adresaci
-
Nauczyciele,
-
pedagodzy,
-
terapeuci
Prowadzący
mgr Dorota Depa
Jestem pedagogiem szkolnym, logopedą, oligofrenopedagogiem, wicedyrektorem. Od 21 lat pracuję w edukacji na szczeblach od przedszkola do szkoły średniej. Od 5 lat prowadzę szkolenia z zakresu kierowania zespołem oraz budowania przywództwa osobistego. Pasjonuje mnie rozwijanie potencjału osoby oraz zależność między podmiotowym podejściem, budowaniem motywacji wewnętrznej, a efektywnością pracy ucznia i jego współpracy z dorosłymi.
W ostatnim czasie moje zawodowe zainteresowania koncentrują się wokół Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)

- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?